رییس سازمان بسیج حقوق دانان کشور:

امروزه فقر حقوقی در جامعه از علل افزایش پرونده‌های حقوقی و قضایی است

ایرسا_ رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: امروزه فقر حقوقی در جامعه از علل افزایش پرونده‌های حقوقی و قضایی است، یکی از برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ قانون‌مداری در جامعه و کاهش فقر حقوقی، نهضت حقوق آموزی و آموزش همگانی حقوق است.
رسول بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در سفر به شهرستان اسلام‌آباد غرب به همراه رئیس سازمان حقوق‌دانان استان کرمانشاه و هیئت همراه، ضمن دیدار با رئیس دادگستری شهرستان و دادستان اسلام‌آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه اظهار کرد: تعامل دستگاه قضایی استان با سازمان بسیج حقوق‌دانان را مثبت و مفید ارزیابی کرد و مجموعه سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه را مجموعه‌ای پویا، فعال و پیگیر در طول دستگاه قضایی است.
وی افزود: اکثر قضات و کارکنان دارای عضویت در بسیج حقوق‌دانان هستند و اکثر پرونده‌هایی که منجر به صلح و سازش می‌شود باروحیه بسیجی و جهادی و توسط صلح یاران بسیجی منتج به نتیجه می‌شود.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور ادامه داد: طرح ملی حقوق یاران سازمان بسیج حقوق‌دانان فرصتی برای خدمت تخصصی حقوق‌دانان بسیجی به آحاد مردم است و بسیج حقوق‌دانان سراسر کشور با برپایی میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر در بستر مساجد و محلات به ارائه خدمات تخصصی به مردم می‌پردازند.
بهرامی پور تصریح کرد: امروزه فقر حقوقی در جامعه از علل افزایش پرونده‌های حقوقی و قضایی است، یکی از برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ قانون‌مداری در جامعه و کاهش فقر حقوقی، نهضت حقوق آموزی و آموزش همگانی حقوق است که توسط حقوق‌دانان بسیجی صورت می‌گیرد.
وی در باب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حقوق‌دان گفت: به فضل الهی برگزاری یادواره‌های شهدای حقوق‌دان در استان‌های سراسر کشور در جریان است و در تلاش هستیم با برگزاری مقدمات اولین همایش ملی شهدای حقوق‌دان کشور بتوانیم در سال بعد اجلاسیه همایش را در تهران برگزار کنیم.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور خاطرنشان شد: امروز در شهرستان اسلام‌آبادغرب در راستای برنامه‌های این همایش، نام‌گذاری اماکن مختلفی در سطح شهرستان بنام شهدای حقوق‌دان شهرستان اسلام‌آبادغرب و استان کرمانشاه توسط دادگستری و بسیج حقوق‌دانان این شهرستان در حال برنامه‌ریزی و انجام هست که اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است.
گفتنی است رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در این سفر به همراه مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه و جمعی از حقوق‌دانان بسیجی با حضور در مزار شهدای شهرستان و ادای احترام به مقام والای شهدای عزیز، در مزار شهدای حقوق‌دان این شهرستان، شهیدان سلیم قنبری و غلامرضا گل آور حضور یافت.