ایرسا- اگر می خواهید خوب بمانید، مطمئن شوید که خواب کافی دارید. این نتیجه یک مطالعه جدید است که نشان می دهد خواب خوب به تنظیم یک جزء کلیدی از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به گزارش ایرسا آنلاین به نقل از هلث دی، به طور خاص، محیطی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که گلبول‌های سفید معروف به مونوسیت‌ها تشکیل می‌شوند، رشد می‌کنند و آماده می‌شوند تا از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی کنند، فرآیندی که خون‌سازی نامیده می‌شود.

فیلیپ سویرسکی، نویسنده ارشد این مطالعه، مدیر مؤسسه تحقیقات قلب و عروق در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا، در نیو، گفت: «آنچه ما یاد می‌گیریم این است که خواب تولید سلول‌هایی را تعدیل می‌کند که قهرمانان – بازیگران اصلی – التهاب هستند. شهر یورک. ” خواب با کیفیت خوب این بار التهابی را کاهش می دهد.”

محققان تاثیر خواب را در یک کارآزمایی بالینی بر روی ۱۴ بزرگسال بررسی کردند. به هر یک از شرکت کنندگان مقرر شد که هر شب ۷٫۵ ساعت به مدت شش هفته بخوابند یا هر شب حدود شش ساعت بخوابند. سپس آنها شش هفته دوره “شستشو” را سپری کردند که در آن مقدار معمولی خود را قبل از تعیین برنامه مخالف برای شش هفته دیگر، می خوابیدند.

محققان نمونه خون صبح و بعد از ظهر را در هفته های پنجم و ششم هر دو بخش مطالعه جمع آوری کردند.

چه چیزی پیدا کردند؟ هنگامی که بزرگسالان به اندازه کافی نمی خوابیدند، سطوح بالاتری از مونوسیت های در حال گردش در بعد از ظهر، تعداد سلول های بنیادی ایمنی بیشتر در خون و شواهدی از فعال شدن سیستم ایمنی داشتند.

Swirski می‌گوید: « سلول‌های بنیادی تحت تأثیر محدودیت خواب نقش بسته یا تغییر ژنتیکی یافته‌اند. “تغییر دائمی نیست، اما آنها برای هفته ها با سرعت بالاتری به خود تکرار می کنند.”

این تولید بیشتر سلول‌های ایمنی می‌تواند پیشرفت یک بیماری مرتبط با افزایش سن به نام خون‌سازی کلونال را تسریع کند، که به نوبه خود با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است .

این مطالعه که در ۲۱ سپتامبر در مجله پزشکی تجربی منتشر شد، توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) تأمین مالی شد.

ماریشکا براون، مدیر مرکز ملی تحقیقات اختلالات خواب در NIH گفت: خواب بر عملکرد بهینه تقریباً هر سلول و اندام بدن تأثیر می گذارد. بینش مکانیکی این مطالعه از یافته‌های مطالعات جمعیتی بزرگ‌تر حمایت می‌کند، که نشان داده‌اند خواب می‌تواند اثر محافظتی در برابر شرایط مختلف از جمله بیماری قلبی ، سرطان و زوال عقل داشته باشد.

نویسندگان این مطالعه در بیانیه خبری موسسه گفتند، ایجاد الگوهای خواب سالم در اوایل زندگی مهم است. انجام این کار ممکن است شدت شرایط التهابی مانند سپسیس را کاهش دهد .

خواب شبانه کافی برای اکثر بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب بدون وقفه در هر شب است. افراد مسن به حدود هفت تا نه ساعت نیاز دارند. کودکان ۱۱ تا ۱۷ ساله باید حدود ۸ تا ۱۰ ساعت در شب وقت داشته باشند