ایرسا- از کودکی و هر زمان که احساسات ناخوشایندی را تجربه می کنیم به ما یاد داده شده که این احساسات ناخوشایند مانند خشم غم و اضطراب و... بد هستند و باید آنها را سرکوب یا پنهان کنیم.

ایرسا آنلاین- این در حالی است که همین عوامل می تواند در ایجاد افسردگی و دیگر مشکلات روحی نقش داشته باشد یعنی همین سرکوب کردن و بروز ندادن احساسات منفی و مثبت روزانه و دلیل آن این است وقتی احساساتی مانند خشم را بروز نمی دهید آنها از بین خواهند رفت بلکه در جسم شما باقی می ماند و بعد از مدتی که به طور مداوم و افراطی از سرکوب آن استفاده کردید احساسات جمع می شوند و خود را در قالب افسردگی و دیگر مشکلات نشان میدهند.

طبق مشاهدات مصاحبه ها و تجزیه و تحلیل مشاورین ما در کلانتری ها گاهی خشم شدید افراد پس از جمع شدن و سرکوب زیاد به افسردگی و حتی خشونت های شدید خانگی و اجتماعی تبدیل و باعث آسیب زدن به خود آنها و اطرافیان منجر می گردد.

در صورتی که یاد بگیرید این احساسات رابه شیوه سازنده و مناسب بروز دهید مانع ایجاد افسردگی خواهید شد.

برای مقابله با احساسات منفی باید یاد بگیرید احساساتی مثل خشم اضطراب و استرس را به شیوه سالم بروز دهیدو آنها را تجربه کنید.

در اینجا این سوال به وجود می آید راه های سالم ابراز و تجربه احساسات مختلف چه هستند؟

اولین روش: این است که به خود اجازه دهید زمانی که اوضاع خوب نیست این حق را به خود داده که حالتان بد باشد و خود را فریب ندهید باید دانست یک انسان نرمال اجازه دارد گاهی حال بد را تجربه کند و این طبیعی است.

روش دوم: نوشتن درباره احساسات یا بارش افکار می باشد زمانی که فشار احساسات منفی و ناخوشایند زیاد است و با آن دست و پنجه نرم می کنید یک دفترچه یادداشت درست کنید و روزانه زمانی را به نوشتن احساسات خود و علت های آن اختصاص دهید و در آخر روش صحبت کردن؛ هر شخصی به فردی در زندگی نیاز دارد که بتواند زمانی را بدون سانسور واقعیات درباره تمام احساساتش صحبت نماید این فرد می تواند یک دوست مورد اطمینان و بالغ، عضوی از خانواده یا یک روانشناس و مشاور باشد.

مشاورین و روانشناسان مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمانشاه کاملا رایگان و روزانه صبح و عصر آماده هرگونه مشاوره با همشهریان عزیز می باشند.

آدرس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمانشاه:سه راه ۲۲بهمن، جنب بیت امام جمعه ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۰۴- ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۰۳