رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

کشف ۵۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمانشاه/ ۷۴ کیلوگرم مرغ و ماهی آلوده معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط 60 کیلوگرم گوشت غیرمجاز دام سبک و سنگین و 74 کیلوگرم گوشت مرغ و ماهی فاسد و 550 مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به جمع آوری کشتار غیرمجاز دام سنگین و سبک با وزن ۶۰ کیلوگرم در ایام فوق اشاره و تصریح کرد: یک مورد معرفی واحد غیرمجاز به تعزیرات حکومتی استان را داشتیم.

وی از جمع آوری و معدوم سازی امعاء و کله پاچه دام سبک و سنگین توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: یک دست کله پاچه و دو دست دل و جگر غیربهداشتی که توسط دستفروشان عرضه شده بود، ضبط و معدوم شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اکیپ مشترک دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در این عملیات ضربتی در هفته مذکور موفق شد توزیع ۵۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به همراه ۷۴ کیلوگرم مرغ تاریخ مصرف گذشته و ماهی غیربهداشتی را کشف و متوقف کند.

کاکایی با بیان اینکه در بازدیدهای این ایام موردی از سنگدان و دل و جگر مرغ غیربهداشتی در شهرستان کرمانشاه مشاهده نشد، عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت و دامپزشکی استان هرگونه تخلفات بهداشتی را سریع رصد و مقابله با آن را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به انجام یک مورد تخلف زنده فروشی مرغ زنده در گذرنامه و مورخ ۸ اردیبهشت ۹۹ که با اعزام تیم دامپزشکی شهرستان سریعا توقیف شد، تاکید کرد: طی گزارش مردمی و بازرسی ها اکیپ مشترک همچنین یک مورد زنده فروشی مرغ در رودکی مشاهده و دستور پلمب با حکم قضایی اجرا شد.

این مسؤول یادآور شد: در زمان اشاره شده موردی از فک پلمب واحدهای غیرقانونی و معرفی به اماکن را نداشتیم، اما اگر موردی از سوی شهروندان رویت شده تقاضا داریم آن را به اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گزارش و اطلاع رسانی کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و… در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.به گزارش پایگاه خبری ایرسا ، ایرج کاکایی از اقدامات و بازدید اکیپ مشترک دامپزشکی در بازه زمانی دوم الی دوازدهم اردیبهشت و گشت این تیم عملیاتی طی سال جاری خبر داد.