ایرسا_ مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۱۷ خدمت در استان کرمانشاه  بصورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش ایرسا آنلاین ، مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی  گام نهادن در مسیر تحول  دیجیتال و خدمات الکترنیک  بویژه در  زمان شیوع بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰  برای کاهش مراجعات هر دوشنبه یک خدمت دیجیتالی می‌شود گفت:در هفته‌های گذشته ۷ خدمت دیگر  در این سازمان  الکترونیکی شد که مجموع خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به عدد ۱۷ رسید.

بیوس  یکی از این خدمات را بیمه اختیاری  عنوان کرد و افزود: افرادی که  یک ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارند  می‌توانند بیمه پرداز شوند و با مراجعه به پرتال eservices.tamin.ir   الکترونیکی ثبت نام کنند.

بیوس با اشاره به اینکه خدمت دیگری که به تازگی غیر حضوری شده  ابلاغ احکام و مکاتبات کار فرمایان است گفت:گردش حساب و بدهی کارگاه‌ها نیز تا پیش از این با مراجعه حضوری انجام می‌شد، اما بیمه شدگان می‌توانند جزییات را بر روی پرتال مشاهده کنند و  اعتراض در این خدمت هم از این پس به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

بیوس بیان کرد: درخواست و صدور مفاصا حساب، لیست حق بیمه، انعقاد بیمه مشاغل ازاد نیز غیر حضوری انجام می‌شود.

وی گفت: سوابق دوران خدمت سربازی هم با ارائه خدمات الکترونیکی استعلام در همان لحظه انجام می‌شود و امکان پرداخت نقدی و اقساط نیز فراهم شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استراحت پزشکی ایام کرونا برای کاهش مراجعات بیماران کرونایی و کمیسیون پزشکی نیز در لیست خدمات غیر حضوری قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۷۶۷ هزار نفر دراستان کرمانشاه تحت پوشش بیمه‌ی تامین اجتماعی  قرار دارند  که از این تعداد ۲۴۶ هزار بیمه شده اصلی هستند.

  • منبع خبر : صداوسیما