ایرسا_ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: احداث پیاده‌راه در خیابان مدرس موجب امنیت بیشتر و رونق اقتصادی برای کسبه خواهد شد.

به گزارش ایرسا آنلاین، محسن ارجمندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد هشت ماهه خود در این معاونت پرداخت و در خصوص پروژه «پیاده‌راه» مدرس توضیحاتی ارائه داد.

وی سخنان خود را با پرداختن به بحث تصادفات درون شهری آغاز کرد و گفت: آمار بالای فوتی‌های تصادفات درون شهری ( بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر) نشان می‌داد حمل و نقل درون شهری کرمانشاه، ایمن‌ نیست.

کاهش ۵۰ درصدی تلفات تصادفات درون شهری کرمانشاه

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: با تمرکز بر این موضوع و با استفاده از آمار، نقاط حادثه‌خیز؛ ۱۹ نقطه را شناسایی کردیم که براساس آن میانگین تلفات انسانی در هر نقطه پنج نفر بود، سپس مشکلات و عوامل این امر را بررسی و در پنج بخش برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کردیم.

وی بیان کرد: اصلاحات هندسی، آرام‌سازی نقاط حادثه‌خیز، نرده‌گذاری، ایجاد پل عابر پیاده جدید و تکمیل و بازسازی تابلوهای راهنمایی رانندگی در سطح کشور پنج اقدام ما برای کاهش تلفات انسانی در سطح شهر کرمانشاه بود که کار نرده‌گذاری در مرحله نصب قرار دارد و ساخت پل در مرحله مناقصه است و نصب تابلو نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و بقیه اقدامات نیز در دست اجراست.

ارجمندی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته میانگین سالی ۲۵ درصد افزایش تلفات را شاهد بودیم، اضافه کرد: در بحث کاهش تصادفات و تلفات تاکنون حدود ۵۰ درصد از برنامه‌های مدنظرمان را اجرا کرده‌ایم و در این هفت ماه ۵۰ درصد، کاهش تلفات انسانی داشته‌ایم.

فرسودگی ۷۰ درصدی اتوبوس‌های کرمانشاه

وی با بیان اینکه برای خرید اتوبوس‌های جدید ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم، گفت: تا اردیبهشت سال آینده تمام اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه (حدود ۲۲۰ دستگاه) به سن فرسودگی می‌رسند چون دولت در این زمینه کمکی به شهرداری‌ها نداشته این باعث شده ۷۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی کشور به سن فرسودگی برسد.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط شهردار و طی تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری کرمانشاه و معاون رئیس سازمان برنامه بودجه و وزارت کشور به امضا رسید، موفق شدیم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه وام ۴ درصد بگیریم و چون بازپرداخت آن برای رانندگان سخت است خود شهرداری این وام را دریافت و بازپرداخت‌ آن را نیز متقبل شده است.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حمل بار که طی آن یک بانک اطلاعاتی از رانندگان اتومبیل‌های باری سطح شهر تهیه شده و پس از ساماندهی مردم با استفاده از نرم‌افزار یا به صورت تلفنی و یا در بستر وب می‌توانند از این سامانه استفاده کرده و ماشین مورد نظر خود را با اطلاع از جزئیات همچون قیمت، نوع ماشین و… انتخاب کنند؛ یکی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت بود که ارجمندی به آن اشاره کرد.

تامین ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه سخنانش تامین ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری از محل فروش اوراق، مجهز کردن اتوبوس‌ها به سامانه کارت_بلیت الکترونیک، مجهز شدن تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان، خط‌کشی معابر و نصب تابلوهای نوشتاری در طول بزرگراه‌ها، نصب ۱۷۰ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی، نصب دوربین نظارتی در ۷۰ نقطه جدید با همکاری نهاد‌های امنیتی، را به عنوان برخی دیگر از اقدامات و برنامه‌های این معاونت برشمرد.

ارجمندی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر باید استاندارد و ویژگی‌های یک کلانشهر را داشته باشد، به پروژه «پیاده‌راه» و «بی.آر.تی» مدرس پرداخت و گفت: یکی از مطالبات به حق مردم و نیز یکی از نیازهای شهر کرمانشاه براساس مطالعات به عمل آمده، احداث پیاده‌راه در محور میدان آزادی به میدان انقلاب بود. که سه راه «سبزه‌میدان» میدان «غدیر» را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این امر در این منطقه یک ضرورت است و شرایط خیابان مدرس برای احداث پیاده‌راه مناسب و ضروری است.

ارجمندی با اشاره به ارزش تاریخی و نقش اجتماعی خیابان مدرس در شهر کرمانشاه، تأکید کرد: احداث پیاده‌راه در این خیابان موجب امنیت بیشتر و رونق اقتصادی برای کسبه خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده، در دو طرف این خیابان پیاده‌راه و در وسط خط BRT احداث خواهد شد، گفت: اتمام این پروژه بین چهار تا ۶ ماه طول خواهد کشید و می‌کوشیم در سال‌جاری ساخت این پروژه را آغاز کنیم.